Noorte Loodusuurijate keskuse kasvandikud proovisid mõningaid meie poolt pakutavaid tooteid ja on valmis jagama oma tähelepanekuid.

Torso mini – leiab laialdast kasutust teooriatundides ja praktilistes töödes. Suurepärane õppevahend tervislike eluviisidega seotud harjumuste väljaarendamiseks. Eelkoolilapsed on huvitunud ja üllatunud, et kõhukesse nii palju ära mahub …
Lapsed õpivad eristama siseorganeid, mudelit lahti võtma ja kokku panema. Vanematele lastele sobib õppevahend inimese anatoomiaga tutvumiseks ja oma teadmiste kasutamiseks praktikas, näiteks, kuidas hingamise ajal kõhuga vahelihast lükata …

Kuulatlustoru tekitab huvi, kuidas töötavad siseorganid, lubab kontrollida oma füüsilist seisundit. Kuulatlustoru abil saab teha katseid: rahuliku mediteeriva hingamise käigus võib proovida hingata sisse ja välja iga nelja järjestikuse südamelöögi rütmis jm. Lastel on huvitav uurida südame tööd, hingamise häält, mis muutub erinevates olukordades: rahulikus olekus, pärast trenni, haiguse korral.
Kuulatlustoru koos Torsoga sobivad arstielukutset käsitleva teema arutamiseks.

Dünamo-taskulampi võib kasutada loomingulistes mängudes. Aga taskulamp aitab ka tunnetada ökoloogiliste ja tehniliste lahenduste võimalusi. Seda öko-aparaati võivad kasutada algkooli ja põhikooli õpilased. Dünamo-taskulambil on unikaalne omadus – ta töötab ilma patareideta! Tööle hakkab ta väga lihtsalt – käepidemel olevale klahvile vajutades. Lihtne, aga ebatavaline. Toote disain on meeldiv - läbipaistev korpus, mis paljastab saladused. Seega on võimalus demonstreerida aparaadi tööpõhimõtet, seda lahti võtmata. Võib proovida ka ise luua öko-aparaati.
Dünamo-taskulamp on hea abiline loodusuuringutel. Taskulambiga on mugav vaadelda raskesti ligipääsetavat pimedat puuõõnt või urgu, otsida sealt elu jälgi. Taskulamp on asendamatu, kui otsustate tutvuda linnumajaga ja uurida, kas seda oleks vaja puhastada.

Optiliste seadmete konstruktor on erinevate suurendusklaaside, plastosade ja hoidikute komplekt. Lapsed võivad osadest kokku panna binokli, mikroskoobi, teleskoobi, mis võimaldavad näha rohkem, tunnetada mikro- ja makromaailma saladusi. Seadme kokkupanek on omapärane pähkel, mille lahendamisel tunneb laps loomingu- ja avastusrõõmu. Avastusrõõm ei ole ainult tehniline, lähendades, näiteks, binokliga objekte, tekib suurepärane võimalus nautida imeilusat maastikuvaadet.
4-5-aastased lapsed on väga liikuvad, armastavad joosta, mängida aktiivseid mänge. Lastele tekitavad palju rõõmu ootamatud, ebatavalised liikumised, erinevad spordivahendid. Vaatamata sellele ei ole antud vanusegrupi lastel piisavalt tasakaalu hoidmise ja liikumiskoordinatsiooni kogemust. Seepärast on soovitav kasutada mängides erinevaid vahendeid, mis arendavad liigutuste koordinatsiooni. Siin on mõned vahendid – mänguasjad, mis ei jäta kedagi ükskõikseks. Kvaliteetse kummi värvid, vormid, meeldiv ja mittekahjulik puudutus aitavad täiustada  ja mitmekesistada füüsilist tegevust.

Hobu „Bonito“

See armas hobu on mõeldud hüppamiseks ja erinevate võimlemisharjutuste sooritamiseks. Imeline, et neid lapsele kasulikke füüsilisi harjutusi võib teha mängeldes. Spetsiaalselt koostatud järjestikulised harjutused arendavad laste koordinatsiooni, tugevdavad lihaseid ja mõjuvad soodsalt selgroo õigele arengule. Mängides hobu „Bonitoga“, õpivad lapsed paremini tundma oma keha, füüsilisi võimeid, nende piire, täiustavad oma suhtlemisoskust. Harjutuste kestus ei ole piiratud. Lapsed võivad tegeleda nii kaua, kui neil on huvitav ja lõbus.

Tasakaalukoonus

Suurepärane spordi- ja taastusravivahend. Ei võta palju ruumi. Eesmärk: selleks, et kiikuda, peab laps õppima üle kandma oma keha raskuskeset. Võivad kiikuda ka 2 väikest last. Koonuse äär on tehtud selliselt, et lapsed ei vigastaks oma sõrmi. Täiskasvanute järelvalve all on lõbus koonust kasutada vees.

Kaheksanurkne iste

Väike, ümarate vormidega iste (läbimõõt umbes 32 cm, kaal 2 kg). Laps võib sellel omapärasel originaalsel toolil lihtsalt istuda. Huvitavam on aga kasutada seda mängudeks ja harjutusteks. Liigutused ei ole ühekülgsed ega igavad, aga tulemus on mitmetahuline – lapsel areneb hästi koordinatsioon, tasakaal, lihased ja õige istumisasend.

Hüppepall

Hüppamine on meie rüblikute mängude lahutamatu osa. Hüpata trepilt, toolilt, taburetilt, voodil – see on tavaline asi. Aga hüpata hüppepalliga ka tasasel pinnal ja mitte kaotada seejuures tasakaalu, polegi nii kerge ülesanne. Hoida tasakaalu, hüpata, teha jõuharjutusi, koordinatsiooni arendamise harjutusi, ühitada teiste vahenditega – tegevust jätkub pikaks ajaks. Laps, kes on omandanud hüppetehnika, leiab kahtlemata, mida välja pakkuda oma sõpradele, suudab korraldada võistlusi või lihtsalt mõnusalt aega veeta.

Tasakaalumüts

Müts koosneb viiest osast, mis asetsevad teineteise peal. Vahend on mõeldud tasakaalu arendamiseks ja kehahoiaku parandamiseks. Sobib nii individuaalseteks harjutusteks kui ka teatevõistlusteks. Tänu voolujoonelistele ja ümaratele vormidele sobib hästi väikestele lastele. Osad ei purune ja ega kriimusta pindu.

Tasakaalukettad „ Kivid jões“

Erivärvilised „Kivid jões“ imiteerivad kive, mis omandavad voolavas jões iseloomuliku kuju. See vahend on mõeldud tasakaalu ja koordinatsiooni arendamise harjutusteks. Iga kivikese põhjas on kummistabilisaator, tänu millele võivad lapsed julgelt hüpata kivilt kivile, püüdes mitte puudutada maad. Harjutuste efektiivsuse tagamiseks ja jämemotoorika arendamiseks on kividel 3 erinevat kaldenurka. Vaheldumisi kivilt kivile hüpates ja neil rahulikult seistes areneb oskus reguleerida staatilist ja dünaamilist tasakaalu. Need harjutused soodustavad liikumise üle saavutatava kontrolli tekkimise tunnet.

Faktuurkettad

Erivärvilised faktuurkettad on välja mõeldud laste uudishimu äratamiseks. Tegevused ketastega stimuleerivad lapse kompimistundlikkust. Puudutades erineva faktuuriga pindu, õpib laps tunnetama, eristama, ära tundma. Suurte ja väikeste ketaste kombinatsioon aitab stimuleerida käte ja jalgade tundlikkust. Lapsed õpivad ära tundma värve ja pinna iseärasusi. Arenevad keele- ja kompimisoskused: üks laps kirjeldab väikest ketast, mis on kotis, teised lapsed peavad kirjeldatud, kuid suure ketta üles leidma. Võib korraldada võistluse, mille võidab laps, kes on kõige rohkem kettaid ära arvanud. Faktuurkettad on abiks tasakaalu arendamisel. Aktiivseid mänge korraldades võib kettaid kasutada mittelibisevate saarekestena. Kettad sobivad mänguks „Jalad maast lahti“.
Origami tähendab tõlkes jaapani keelest (折り紙) - kokkuvolditud paber. „Ori“ – voltima, „kami“ – paber. Seega on origami iidne paberist kujukeste voltimise kunst. Vaatamata sellele, et paber ise leiutati Hiinas, tulid just jaapanlased mõttele voltida sellest imeilusaid kujukesi. Paljud põlvkonnad Jaapanis andsid oma panuse selle kunstiliigi arendamiseks, edastades oskust voltida lamedast paberilehest imelisi kujukesi. Kõige kuulsam origami maailmas on „Kurg“ (jaapani k. Orizuru  折 鹤 (või curu)). Vana jaapani legend jutustab, et kui voltida paberist 1000 kurge, täitub Su soov.
Origami kasulikkusest lapse arengus.
  • Arendab kunstiannet. Eriti kujude iseseisva väljamõtlemise etapis. Aga lapsed valivad veel erinevat värvi pabereid, kaunistavad kujusid jne.
  • Arendab peenmotoorikat, millel on suur positiivne mõju kõne arengule.
  • Arendab ruumilist mõtlemist. Oo, küll oleks hea, kui koolis viidaks läbi  üks origamikursus enne geomeetria juurde asumist. Aga kuna see nii pole, ei jää muud üle, kui pakkuda seda iseseisvalt oma lastele.
  • Aitab tähelepanu koondada. Proovige voltida üks origamikujuke, mis koosneb kümnest detailist... Kui palju on vaja kannatlikkust ja tähelepanu tegevuse juures!
  • Sisustab aega, pealegi kasulikult.
  • Annab oskuse töötada järjepidevalt, järgida juhiseid.
  • Pakub esteetilist naudingut, eriti kui tulemus ületab ootused.
  • Parandab aju poolkerade töö kvaliteeti.
  • Psühholoogid toovad ära veel sellise kasuteguri nagu ärevuse maandamine ja rahustav toime.
Origami põhimõte.

Klassikaline origami volditakse kokku ruudukujulisest paberist ilma liimi ja käärideta. Ühe kujukese jaoks võib kasutada üht või mitut paberilehte. Origami üheks populaarseks variandiks on moodulorigami, kus terve kuju pannakse kokku paljudest ühesugustest osadest (moodulitest). Iga moodul volditakse klassikalise origami reeglite järgi ühest paberilehest ning seejärel ühendatakse moodulid üksteise sisse asetamisega. Mooduleid on kerge skeemi järgi kokku panna. Seda suudab isegi väike laps.
Professionaalid voldivad ka märjast paberist Akira Yoshizawa tehnika järgi.
Origamis kasutatakse tavalist paberit, aga sobib ka värviline paber, isegi fooliumpaber – erinevatest materjalidest tehtud tööd näevad välja erinevalt. Praegu on paberite valik väga lai – ühelt poolt erinevate värvidega kaunistatud paberist kuni tekstuurse, mustrilise, läbipaistva jne. paberini.
Läbipaistev paber sobib peenemate tööde jaoks. Kui Teid huvitab, näiteks, kuidas näeb välja kure origami seestpoolt, siis sobib selleks just läbipaistev paber. See paber on libe ja selleks, et voldid välja tuleksid, peab veidi pusima. Läbipaistev paber sobib ideaalselt mosaiikimiseks (tesselatsiooniks). Võib kokku panna lihtsamaid lilli – läbipaistvus lisab tööle loomulikkust.
Vikerkaarevärviline paber on kirev ja kaunistab sellisena ka tööd. Sobib origami tavapäraste tööde jaoks.

Nuputaja pakub erinevaid pabereid:

002846 Ümmargune paber voltimiseks Ø 8 см
002021 Ümmargune paber voltimiseks Ø 12 см
002291 Ümmargune paber voltimiseks Ø 15 см
003304 Paber voltimiseks 12 х 12 см
002847 Paber voltimiseks 15 х 15 см
002845 Origami paber 10 х 10 см
002807 Origami paber 13 х 13 см
002935 Origami paber 19 х 19 см
002001 Immutatud paber paadikeste jaoks
002292 Immutatud paber laternate jaoks 30 х 30 см
002808 Läbipaistev paber voltimiseks 15 х 15 см
002809 Vikerkaarevärviline kriitpaber 15 х 15 см
003626 Tekstuurpaber 14 х 14 см
003897 Mustriga paber voltimiseks 15 х 15 см
Originaalsed leedu lotomängud

Lauamänge armastavad nii lapsed kui ka täiskasvanud. Need mängud arendavad keelekasutust, nägemis-motoorset koordinatsiooni, õpetavad kannatlikkust ja järjekindlust, kujundavad oskust tähelepanu koondada ja, mis kõige tähtsam, annavad toreda võimaluse olla koos oma vanematega.
   NUPUTAJA - teades, kui oluline on luua, mängida ja õppida - esitleb oma originaalset mängudeseeriat „Tunnid rebasepoiss Bonniga“. See on seeria lotomänge värviliste mänguliste joonistustega, mis ei paku lapsele ainult silmarõõmu, vaid tekitab ka positiivseid emotsioone, õpetab värve tunnetama, arvutama, jutustama, arendab loogilist mõtlemist, tähelepanelikkust, isegi ärgitab läbi mõtlema kogetud situatsioone, aitab lastel välja kujundada tervisliku toitumise harjumusi.

Lotomäng „Logo Zoo“

Loogiline mäng on mõeldud lastele vanuses 3-6 aastat. 6 mängutabelit ülesannetega ja 54 paksu pappkaarti on loodud selleks, et arendada lapse tähelepanelikkust, loogilist mõtlemist ja mälu. „Logo Zoo“ lotomängu ülesanded on 3 tüüpi. Nagu sõnastas üks ema: “Laduda kaarte värvi järgi – see on nauding, mõõdu järgi – suur rõõm, koguse järgi – arendab kannatlikkust.“ Just sellepärast, et mäng on mitmekesine, ei tüdine lapsed ära, vaid pöörduvad üha uuesti selle juurde tagasi, et kontrollida oma oskusi, lootes paremini ja kiiremini ülesannet täita. „Logo Zoo“ on suurepärane võimalus leida lastele pikemaks ajaks tegevus. Vanemad ja tublimad lapsed võivad mängida omavahel. See mäng annab võimaluse olla koos perega, õppida ja rõõmustada koos sõpradega.

Lotomäng „Muutused“

Lotomäng „Muutused“ õpetab lastele järjepideva sidusa jutustuse loomist. See õppevahend on mõeldud eelkooliealistele lastele. Mäng koosneb 6 mängutabelist, millel on kontuurjoontega pildid, ja 24 pappkaardist analoogsete värviliste joonistustega.
Järjepidevalt mänguliste piltidega kaarte ladudes õpivad lapsed mõistma muutusi looduses ja eluringi nähtusi. Pärast ülesande lõpetamist loob laps 6 lugu ja jutustab need. Muide, piltidel on kujutatud rebasepoiss Bonni, tegelaskuju, kes on loodud meie leedu kolleegide poolt, laste parim sõber ja õpetaja. Selles mängus osaleb Bonni looduse muutumispiltides, aidates niiviisi paremini mõista olukorda, lähendada seda lapse maailmale.

Lotomöng „Ole hea“

Lotomäng „Ole hea“ on mõeldud vanematele lastele vanuses 5-10 aastat. Värvilistel kaartidel on ära toodud erinevad situatsioonid. Need ei ärgita mitte ainult lugu jutustama, vaid ka õhutavad avameelset vestlust ja arutelu. Tähelepanekud, kuidas käituksid tema pere erinevad liikmed või sõbrad antud olukorras, kuidas ta ise peaks käituma, kannustab last kriitiliselt mõtlema, analüüsima. „Aga mida ütleks rebasepoiss Bonni?“ - igaüks võib joonistada ja kirja panna oma mõtted selleks jäetud kohas tabeli all. Kontuurjoontega mängutabeleid võib värvida. Paljundades tabeleid, saab ülesande jaotada tervele rühmale. See mäng annab suurepärase võimaluse suhtlemiseks ja teineteise paremaks tundmaõppimiseks. Meie ühiskonnas, kus kiusamine, agressiivsus ja väärteod esinevad ka laste hulgas, võib rebasepoiss Bonni osutuda vahelüliks lapse ja täiskasvanu, hea ja kurja vahel, sõbraks, kes võib õpetada last talle arusaadavas keeles, mitte olles seejuures pealetükkiv.

Lotomäng „Tervislik toitumine“

Loto „Tervislik toitumine“ aitab lastel vanuses 3-8 aastat kujundada tervisliku toitumise harjumusi. 108 kaarti erinevate toitudega ja toiduainetega pakuvad huvi eelkõige tüdrukutele, tulevastele perenaistele. Oma päevaratsiooni loomist õpetab toidupüramiidi põhimõte. Mängutabeli täitmiseks ei tule toetuda mitte ainult oma maitsele, vaid ka järgida reegleid, võib-olla aru pidada oma klassikaaslastega, õpetajaga, vanematega. Või vastupidi, mõistes tervisliku toitumise põhimõtet, võib õpetada seda ka lähedastele ja aidata koos üle saada halbadest toitumisharjumustest. Mäng sobib klassiväliseks tegevuseks, projektitööks, arutelude läbiviimiseks.
Nuputaja OÜ pakub harivat õppevahendit “Putukauurimisanum”, mis on välja töötatud ja kohandatud loodushuvilistele . Vahend on mõeldud eelkoolieale ja varasele koolieale. Õppevahendi eesmärk: tutvustada lastele imelist mikrokosmose maailma, laiendada silmaringi loodusteaduste vallas ja arendada seeläbi mitmekülgset ja teadmishimulist isiksust. „Putukauurimisanum“ aitab noortel loodushuvilistel omandada mikrokosmose valdkonna tundmaõppimiseks vajalikud alusteadmised ja  oskused. Kasutades õppevahendit, võivad lapsed süveneda järgmistesse pakutavatesse teemadesse: „Ämblikud ja ämblikulaadsed: müüdid ja tegelikkus“, „Röövikud ja nukud: sarnasused ja erinevused“, „Putukad või põrnikad“.

Teema: "Ämblikud ja ämblikulaadsed: müüdid ja tegelikkus"
Teema: "Röövikud ja nukud: sarnasused ja erinevused"
Teema: "Putukad või põrnikad?"
Lapsel on sünnist saati vajadus liikuda ja tegutseda. Tänu füüsilisele aktiivsusele raeliseerib laps oma tähtsaimad vajadused: liikumis-, õppimis-, suhtlemis- ja eneseväljendusvajaduse.  Liikumine võimaldab lapsel füüsiliselt ja vaimselt areneda. Lapsepõlves õpitud  oskused,  mis tulenevad kaasasündinud liikumis-, nägemis-, kuulmis- ja haistmisreaktsioonidest, arenevad ja parenevad lapse kasvades. Kaasasündinud liikumisoskusi tuleb eesmärgipäraselt arendada.  Füüsilise aktiivsuse suunas tuleb lapsi kasvatada astmeliselt ja süstemaatiliselt,  pidevalt täiendades liigutusi ja tehes neid keerulisemaks. Mida täiuslikum on lapse tegutsemine, seda koordineeritum ja täpsem on liikumine. Lapse füüsilist aktiivsust võivad täiskasvanud oma fantaasiaga huvitavamaks muuta, kasutades lapse soovi mängida.  Õigesti valitud mänguasjad ja vahendid kannustavad last füüsilisele arengule.
Kolmerattalised jalgrattad ja tõukerattad on esimesed abivahendid, mis võimaldavad iseseisvalt ringi liikuda.  Jalgrattaga sõites areneb liikumiskoordinatsioon, orientatsioon ruumis, muutuvad tugevamaks vaagna-reieluu liigesed, jalad ja kogu keha lihased. Kolmerattalisel jalgrattal võib sõitma õppida hästi käiv mudilane, tõukerattal 2-aastane laps. Kui lapsel on olemas eeskuju ema, isa, vanema venna või sõbra näol,  kes näitab, kuidas liikuda ja vahendit kasutada, õpib laps kiiremini. Nuputaja OÜ vahendab ülemaailmselt tunnustatud firma ITALDRIKE toodangut (kolmerattalisi jalgrattaid ja tõukerattaid), mis vastab rahvusvahelistele kvaliteedi ja ohutuse standarditele.  Tugev terasraam, kummist rattad ja detailide kokkupaneku kõrge kvaliteet garanteerivad pikaealisuse väljapaistvad omadused, mille poolest ITALDRIKE eristub teistest samalaadsetest toodetest. Nende ratastega võib sõita aastaringselt, suvel ja sügisel õues, talvel toas.  Nad on kerged, võtavad vähe ruumi, sobivad erinevatele vanustele (3-10 a.). Stabiilsed ja vastupidavad eredavärvilised rattad aitavad lapsel rahuldada liikumisvajadust.